Kezdeném azzal, hogy 2008-ban megtörtént a legjobb, ami megtörténhetett: A Jaguar végre kikerült a Ford befolyása alól és egy olyan cég tulajdonába került, amelyre a dolgozók legtöbben szavaztak, mivel a Tata Motors Company kívánta biztosítani a legnagyobb szakmai önállóságot számukra. Magam részéről nagyon kíváncsian várom, hogy mire lesznek képesek a brit mérnökök ebben a jóval felszabadultabb és a házon belüli konkurenciateremtés tilalmától mentes munkakörnyezetben.
Természetesen tudom, hogy az autózás többől áll, mint lóerőkből és 0-100-as adatokból*, valamint a prémium kategóriában már inkább egy szubjektum "Az autó", mint racionális döntés. Éppen ezért szubjektív témában nem is kívánok vitatkozni senkivel, de feltétlenül be szeretném mutatni a tények és némi történelmi fűszer segítségével ennek a patináns márkának az aktuális modelljeit.
Elsőként a legfontosabb tisztázni, hogy mely modellek kifutottak és melyek az aktuális paletta részei.
A kifutó modellek közé tartozik az X-Type és az XJ (régi), illetve az S-Type gyártása már 2008-ban leállt, így ezek aktuális modellpaletta részeként történő emlegetése már nem állja meg a helyét.
Akiket leváltottak az elmúlt bő egy évben:
S-Type
(1999-2008)
X-Type
(2001-2009)
XJ (X350 &358)
(2003-2009)
A következőkben külön posztban kerül bemutatásra az XF, az új XJ (X351) és a nagymúltú XK.
* A Jaguar.hu weblapot szerkesztőket valószínűleg atomtámadás érte, gondolom ezt azért, mert a már több mint elmúlt 3 hónapja történt modellfrissítést még nem sikerült feltölteniük. Erre való tekintettel és az ő feladatukat pótolandó a szükséges arányban fog tényadat szerepelni a cikkekben.